Symbol cakes!

Hey allemaal!

Gisteren had ik zin om cakejes te maken, en gelukkig hadden we nog een mix staan. Maar ‘gewone’ cupcakes zijn ook zo saai, dus heb ik botercrème gemaakt om op de cakes te doen, en roze marsepein uit de kast gepakt. Mijn creaties heb ik ‘Symbol cakes’ gedoopt, omdat ik van de marsepein symbolen had gemaakt zoals smileys, en uitroeptekens en zo.

Kijk zelf maar:

Afbeelding

Ik vond ze eigenlijk best wel schattig, en daarom ga ik het recept met jullie delen! Het is vrij makkelijk maar toch.

Benodigdheden

Cakejes

-Mix voor cakejes (ik had er een van de Action)

-Spullen die je aan de mix moet toevoegen (deze verschillen natuurlijk)

-Eventueel, aroma (ik had citroen aroma door de mix gedaan)

-Marsepein (random kleur, smaak)

-Cakevormpjes

Botercrème

-200 gr poedersuiker

-100 gr ongezouten roomboter

-100 gr margarine

Werkwijze

Oké we beginnen met de cakejes. Pak je pak cakemix, en volg de instructies op die erop staan. (Ik moest bijvoorbeeld de cakemix, de boter en eieren mixen.) Vergeet niet de oven voor te verwarmen. Dit is mij wel gebeurt haha.

Afbeelding

Dit is vrij makkelijk en heel snel klaar. Nu pak je de cakevormpjes, en giet je je beslag erin. Of als het minder vloeibaar is, gebruik je twee lepels. Je pakt het beslag met een lepel op, en schraapt met de andere lepel langs de ene lepel om het beslag in het vormpje te krijgen. Zet een wekkertje, voor wanneer de cakes klaar moeten zijn.

Ondertussen gaan we de botercrème maken. Dit gaat als volgt: mix de (op kamertemperatuur gebrachte) boter en poedersuiker met elkaar. Ik heb de boter eerst even verwarmt in de oven, zodat het makkelijk zou mixen. Mix het goedje van boter en poedersuiker 10 (!) minuten lang. Oké, dit is best lang maar voor het lekkerste resultaat doe je het gewoon 10 minuten, anders wordt het korrelig en vind je soms een blokje boter tussen je crème… Jak.

Afbeelding

Intussen zijn de cakes wel klaar, en haal je ze uit de oven. Prik met een satéprikker even in één van de cakejes, helemaal tot de onderkant. Als er stukjes cake of nattigheid aan het stokje zitten, moeten de cakes nog even de oven in! Laat de cakes écht goed afkoelen voordat je ze gaat besmeren met botercrème.

Als de cakejes helemaal afgekoeld zijn, kun je de botercrème erop smeren en vervolgens de marsepein pakken. Rol de plak uit. Strooi poedersuiker op je aanrecht/snijplank/ondergrond, en doe wat op de marsepein zelf. Als je nu gaat rollen met de deegroller, blijft de marsepein niet kleven aan je deegroller. Maak de plak niet te dik en ga er nu vormpjes uitdrukken/snijden, met vormpjes/aardappelmesje. Ik heb een mesje gebruikt. Maak grappige vormpjes, die jou aanspreken: Je kan alleen hartjes doen, of sterretjes/hartjes/smileys, wat je wilt.

Nu zijn de symbol cakes klaar! Mmm, bij mij waren de cakes top gelukt. En bij jou? 🙂

3 thoughts on “Symbol cakes!

Leave a Reply

