TIPS || Bloggen

Hey!

Ik zat me laatst te bedenken, dat ik best blij ben dat mijn blog best goed gaat. I mean… Ik heb gewoon comments! Wauw, haha, wat goed denk je nu. Maar voor mij is het best een prestatie’tje. Ik ben nét nieuw in de blogwereld, vers van de pers, en ik wil andere meiden die óók net beginnen met bloggen een handje helpen… Misschien kunnen zij mij weer tips geven? Zo helpen wel elkaar de beste blogs ooit te maken, haha.

Het eerste wat ik wil zeggen voor beginnende bloggers: De bloggerstermen zijn belangrijk. Deze moet je kennen. Een soort huiswerk ofzo, haha. Ik heb ze gewoon ‘geleerd’ door veel blogs te lezen, en dus weet ik wat ‘swatches’ zijn, ‘reviews’…

Swatches zijn eigenlijk foto’s van hoe het product eruit ziet in real. Een foto met het product ‘uitgesmeerd’ op je arm wordt veel gebruikt, bij creamy eyeshadows, lippenstiften, glossen, eigenlijk bij alles! Bij blushes wat minder maar dat is ook écht voor een glow bedoelt op de huid, en niet voor op je arm. 🙂

Een review is een soort ‘verslag’ over het desbetreffende product. Een product reviewen, is eigenlijk je mening over dit product vertellen. Bijvoorbeeld: ‘Deze oogschaduw is goed gepigmenteerd, blijft de hele dag zitten en heeft een prachtige kleur.’ Je kan eigenlijk alles kwijt over het product, wat je kwijt zou willen! Tips voor de lezers? Bijvoorbeeld, dat het product juist niet lang blijft zitten, of zijn prijs niet waard is?

Dit was een beknopt stukje over bloggen. Ik kan wel wat vaker tips over bloggen plaatsen, voor beginnende bloggers net als ik!

6 thoughts on “TIPS || Bloggen

  1. Leuk om te lezen hoor! Leren blijf je doen, je hele leven lang en er zijn geen regels voor bloggen. Misschien de enige regel die er is is dat je happy moet zijn met wat je doet, dat je eerlijk bent en gewoon jezelf bent. Maar die laatste twee ligt ook echt aan je persoonlijkheid. Goede tips geef je, vooral met de swatchen. Dat is en blijf ik damn moeilijk vinden. xD

Leave a Reply

