Marshmallow lollies

Heyyy!
Ik had zin om iets te bakken vandaag dus ging ik naast tolhuiskoekjes, de voorganger van de Amerikaanse chocolate chip cookies, ook “marshmellow lollies” maken, iets wat dit blog heeft geïntroduceerd! Het zag er zó leuk uit dus ik probeerde het ook.

Deze ingrediënten heb ik gebruikt:

20121103-214446.jpg
Candymelts zijn een soort van zoete druppels in een pak of zo haha, met coole kleurtjes. Ik heb felblauw en gifgroen meegenomen uit de taartenspeciaalzaak in het dorp. Ook heb ik daar lollystokjes gekocht. De versiering had ik al, gekregen namelijk. En de marshmallows heb ik in de supermarkt gehaald. Nu het stappenplan;
1. Verwarm de candymelts, au bain Marie of in de magnetron. Aangezien wij geen magnetron hebben moest ik klooien met pannen en kokend water :(! (Dat was dus mijn beschrijving van Au Bain Marie)
Zo zien de gesmolten candymelts eruit:

20121103-215111.jpg
2. Maak terwijl de candymelts smelten de lollies. Dit doe je door een marshmellow op een lolliestok te prikken:

20121103-215207.jpg
Ziet er gezellig uit! 🙂
3. Oké nu komt echt een prutwerkje, ugh dit ging totaal fout bij mij! Doe nu dus de candymelt-pap op de lollies. Ik heb een dot van het spul op de lollie gekwakt, en dan met een aardappelmesje uitgesmeerd. Herhaal dit tot je het gewenste aantal hebt bereikt.
4. Doop nu de nog doordrenkte lollies in een bakje versiering, dit blijft super goed plakken! 🙂

20121103-215511.jpg
Haha ja, dat zijn de uiteindelijke lollies in een vergiet geprikt. Handige manier om ze neer te zetten, maar het is vast handiger om ze in een schuimblok te prikken of zo!
Nou, ik hoop dat het bij jullie ook lukt want het is al met al makkelijk, snel en lekker! Ook leuk als traktatie voor op school.
Kussss!

5 thoughts on “Marshmallow lollies

  1. Doen me een beetje denken aan cakepops, right? Ze zien er wel lekker uit en lijken mij héél zoet. Maar zeker niet verkeerd, haha en ja inderdaad écht zo’n typische kindertraktatie dit. :p

  2. Pingback: What to do? « Sainted Rituals

Leave a Reply

