What to do?

Wat te doen op een regenachtige dag? Die vraag spookt vaak door mijn hoofd. Of eigenlijk, wat te doen als je je verveelt? Die vraag spookt denk ik nog vaker door mijn hoofd. Hier een aantal tips om de (vakantie)dagen door te komen!

Start een blog.

Haha, dit heb ik gedaan toen ik me verveelde. Als je je verveelt, maak een blog! Een leuke naam/lay-out verzinnen duurt al een hele dag of zo, haha. En dan de posts… Daar kan je ook vaak mee bezig zijn! Als ik me verveel ga ik gewoon bloggen, of blogs lezen. Leuk om te doen!

Ga leren.

Oei, wat een saaie tip. Maar wél een die handig is. Sta je allemaal onvoldoendes? Kijk dan nog even naar dat ene vak dat echt aandacht nodig heeft. Wiskunde bijvoorbeeld! Maak wat oefensommen. Of ga voorwerken aan je huiswerk, zodat je meer kan doen in het weekend (of je dan vervelen)!

Bak iets.

Bakken behoort echt tot 1 van mijn grootste hobbies. Bakken is hartstikke leuk in je eentje, maar nog leuker samen. Nodig een vriend(in) uit en ga iets maken! Nadeel is natuurlijk wel dat je ingrediënten nodig hebt om wat lekkers te maken. Maar de meeste dingen voor eenvoudige koekjes/cakejes heb je wel in huis. Of maak marshmallow lollies zoals ik heb gedaan! Het enige wat je dan hoeft te kopen zijn marshmallows en iets smeltbaars – niet zo moeilijk, en het ziet er grappig uit.

Spreek met vrienden af.

Met vrienden vervelen is áltijd leuker dan je alleen vervelen. En met z’n allen kom je toch wel op iets grappigs. Misschien gaan jullie een spel spelen? Altijd leuk!

Luister muziek.

Ja, muziek luisteren daarmee kom je de dag wel door! Ik kan uren naar mijn lievelingsliedjes luisteren (maar dan blog ik ondertussen, of maak ik huiswerk)! Nieuwe muziek ontdekken is ook heel leuk!

Zo, dat waren een aantal tips om de dag door te komen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Xo.

Leave a Reply

